Αντλίες μεταγγίσεως καυσίμων

Η αντλία μεταγγίσεως καυσίμων (fuel oil transfer pumps) χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του καυσίμου από τις δεξαμενές αποθηκεύσεως στις δεξαμενές καθιζήσεως ή από μία δεξαμενή αποθηκεύσεως σε μία άλλη.
Γενικά παρέχεται η ευχέρεια είτε να γίνει μετάγγιση του καυσίμου από οποιαδήποτε δεξαμενή επιλεγεί στην άλλη, είτε να γίνει μεταφορά του καυσίμου σε εγκαταστάσεις ξηράς ή σε κάποιο άλλο πλοίο μέσω των συνδέσεων του καταστρώματος (π.χ. για την αποστράγγιση των δεξαμενών σε έναν δεξαμενισμό).
Οι αντλίες που χρησιμοποιούνται είναι οριζόντιας ή κάθετης διατάξεως, περιστροφικές με κοχλιοειδή στροφεία ή φυγοκεντρικές μονοβάθμιες με ηλεκτροκινητήρα. Σε κάποιες περιπτώσεις, όταν υπάρχει διαθέσιμος ατμός, ενδέχεται να χρησιμοποιούνται εμβολοφόρες παλινδρομικές αντλίες.
Οι αντλίες αυτές, όποιος και αν είναι ο τύπος τους, εγκαθίστανται στο χαμηλότερο σημείο του πλοίου ώστε να επιτυγχάνονται οι βέλτιστες συνθήκες αναρροφήσεως. Στις αντλίες με ηλεκτροκινητήρα, αυτός μπορεί να είναι σταθερού αριθμού στροφών (μίας ταχύτητας) ή δύο ταχυτήτων.
Στην περίπτωση αντλιών με κινητήρα σταθερού αριθμού στροφών η ρύθμιση της παροχής επιτυγχάνεται:
1) Με τον περιορισμό της παροχής στο επιστόμιο καταθλίψεως,
2) με την συγκοινωνία περισσότερων δεξαμενών στο δίκτυο καταθλίψεως της αντλίας. Με τον τρόπο αυτό επιμερίζεται η παροχή καυσίμων και ρυθμίζεται μέσω επιστομίων και
3) μέσω δικτύου παρακάμψεως με ανάλογο επιστόμιο, το οποίο επιτρέπει ένα μέρος της παροχής του ρευστού να διέλθει από την κατάθλιψη στην αναρρόφηση της αντλίας δημιουργώντας επανακυκλοφορία του καυσίμου.